De kunst van het pitchen

Goedemorgen filerijder. Of goede middag natuurlijk. Ik ben blij dat je een paar minuten naar me wilt luisteren. We gaan het hebben over pitchen, een vaardigheid die je altijd van pas komt. Zeker als je een boek hebt geschreven dat je wilt uitgeven via een traditionele uitgever.

De meeste schrijvers kennen het verhaal van Stephen King’s eersteling, Carrie. Dankzij de vis vaardigheden van z’n vrouw, die het uit de prullenbak hengelde, werd King een van de best verkopende schrijvers ter wereld. Of wat dacht je van J.K. Rowling die haar Potter boeken in eerste instantie aan de straatstenen niet kwijt kon?

Met een beetje hulp van AI ga jij een betere kans maken. Ik heb vijf tips voor je.

Tip 1: Wees beknopt en overtuigend. Laat A.I. je helpen je pitch scherp te stellen. Zo laat je je boodschap beknopt en helder overkomen.

Tip 2: Identificeer de unieke aspecten van je boek met hulp van A.I. Zo kun je de sterke punten benadrukken in je pitch.

Tip 3: Oefen je pitch met behulp van AI-simulaties. A.I. kan simulaties genereren van potentiële gesprekken met uitgevers of lezers. Het geeft je de kans te anticiperen op vragen en reacties.

Tip 4: Vermijd technische details met hup van A.I. Laat het model je suggesties geven om je pitch eenvoudiger en toegankelijk te maken om je kans op succes te vergroten. 

Tip 5: Houd rekening met je publiek en vraag A.I. je te helpen je pitch aan te passen aan je doelgroep. Laat het model analyseren welke elementen van je verhaal het meest aanspreken bij verschillende lezers of uitgevers.

 

Bij Wryter zijn we er om je te helpen bij het integreren van AI in je schrijfproces. Samen kunnen we ervoor zorgen dat jouw pitches dezelfde diepgaande impact hebben als die van succesvolle schrijvers. Laat de kracht van AI je schrijven naar een hoger niveau tillen en ontdek hoe je jouw lezers in het hart kunt raken.

Laatste update 17 April 2024 door Edwin

Verras

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *